måndag 21 mars 2011

Mätning 1

Japp den 7:e mars, v.23+3 var det dax för första mätningen av livmoderhalsen/tappen, är faktisk liiite osäker på vad det är dom mäter egentligen men tror det är så här, dom mäter livmoderhalsen & kollar så att det är stängt o att tappen är opåverkad men som sagt struntar egentligen i exakt vad det är dom mäter bara dom gör det o det ser bra ut =)

Allt såg iaf kanon ut & jag var ordentligt uppassad av både "min" överläkare Ove Axelsson, en annan läkare Michaela någontint & en läkarstudent....hehe nu e man verkligen special =)

Dagens mått/längd: 43 mm (vilket är kanon)

Var dock en aningens förvirrad då det blev dax att boka in en ny tid, Ove frågade mig lite igen om mina tidigare grav & då pratade vi bla om att jag blev inlagd i v.33 med Theo, vilket gjorde att när han föreslog ny mätning om ca 1 månad så trodde jag ju att då är jag i v.33 (ja jag är aningens virrig nu) & det resulterade i att jag blev osäker....nej det kändes alldeles för långt fram. Ja men då bokade vi in efter 2 v o det var kanon, gick till sekreteraren o fixade tid osv.
När jag sen ringde Thomas o pratade med honom om hur det hade gått insåg jag att jag minsann inte rikigt tänkt rätt....2 v fram är jag ju bara i v.25+3 dvs ganska långt kvar till v.33 haha, men men ringde o ändrade o nu är vi inbokade den 4:e april då är jag i v.27+3 =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar