fredag 8 april 2011

Mätning 2

4:e mars, v.27+3 var det dax för mätning nr 2 av livmoderhalsen/tappen & kolla så att inte bebis är på väg att göra något rymningsförsök.
Allt såg kanon ut även denna gång & "min" överläkare Ove Axelsson hade sällskap även denna gång av en kvinnlig läkare.

Dagens mått/längd: 40-41 mm (vilket är kanon)

Kändes dock lite mindre bra denna gången då dessa två fått för sig att dom ska göra en mätning till & om det ser lika bra ut så blir det ingen mera...?! Hur i hela världen tänkte dom där....är ju inte förrän efter v.31 som jag börjat öppna mig så sannolikeheten att det inte ser bra ut nu före v.30 är ju inte så stor.
Sa till dom att ja men sist öppnade jag ju mig i v.33.. ja men då får du ju föda fram barnet för då stoppar dom det inte om det sätter igång, var svaret jag fick....ja jo men eller hur!!! kommer man in i "tid" (vilket jag troligtvis inte gör) då stoppar dom det fram tom iaf v.35+0..
Jaja ska iaf få komma den 27/4 & då träffa en annan överläkare som heter Peter Lindgren, har hört mkt gott om honom & hoppas få ett bra bemötande. Ska iaf säga hur mkt det betyder för mig att få komma på dessa mätningar....
Är faktiskt riktigt stolt över att jag ännu inte vart in & "belastat" förlossningen =)

1 kommentar:

  1. Peter Lindgren...har också hört bra om honom... Även träffat honom... Han var lite rädd för mig, för han hade nog inte hört så bra saker om mig... ;)

    SvaraRadera