onsdag 27 april 2011

Mätning 3

Tänk vad tiden går fort....idag var det åter igen dax för mätning på spec.mvc.

Var till en Peter Lindgren denna gången o huruvida han var bra eller inte kan jag inte uttala mig om då han typ inte var närvarande. Träffade honom i början då jag kom in i rummet & sen gick han ut därifrån & jag blev kvar med en kvinnlig läkare jag träffade på min första mätning, Michaela heter hon. Var även en student med även det en tjej.
Allt såg hursomhelst jättebra ut därinne & längden på livmoderhalsen låg på ca 41 mm & det är kanonbra =)
Fick även göra ett tillväxt-UL & det var jätteskoj att få se lillplutten igen =) Är ju ingen liten bebis därinne vad det verkar.
Är nu enl RUL i v.30+2 & enl senaste mens (och mig själv) 30+5 & bebisen ligger på +3% vilket motsvarar ca v.31+0. Vikten uppskattades nu till 1728 gram vilket betyder att han isf ökat 406 gram sedan den 8/4....

Bestämdes även att jag ska komma på en till koll om 2 v & det känns fantastiskt skönt.

1 kommentar:

  1. Skönt att du får en till koll! Det måste kännas toppen!

    SvaraRadera