tisdag 3 maj 2011

Tisdag...

är det idag ja.... har varit till öppna förskolan med barnen, var rätt skoj men är såå trött. Var där till kl 10, lagom till fikat & sen vid 12 bar det hemåt. Barnen fick lunch, morotspannkaka med socker & äpple, sen lade sig lugnet här hemma, Linus ser på film på rummet & Theo har slocknat bredvid mig i soffan...mamman hon slösurfar på datorn och ser på tv =)

Är idag i v.31+4 och har nu börjat få lite sammandragningar/molvärk inget allvarligt men det känns obehagligt & jag blir direkt nervös. Har ju börjat komma upp i de veckor då vi faktiskt fått barn. Om denna bebis skulle komma som Linus, v.32+2 så skulle han födas på söndag isf...dock har jag ju bestämt att han ska ligga kvar därinne till åtminstone 1/6 men men dom gör ju som dom vill iaf småpluttarna.

Imorgon är det dax för BM-besök igen, spännande och se hur magen växt osv för nog har den växt allt *hehe*

Nej nu ska jag kika vidare men ha en bra dag i det kalla vädret!

1 kommentar:

  1. Ojdå! De verkar ha tittat ut tidigt era killar! Jag har en kompis som fick i v31 och då är de ju verkligen mini-mini små. Hoppas den här lilla stannar inne längre!

    Svar: Kul att du hittat till min blogg. :-) Och tack. Minns också att jag var rätt less på sparkarna efter ett tag när jag väntade Tuva, hon kunde leva rövare där inne på nätterna så jag inte kunde sova... :-S Men än så länge är det mysigt och jag längtar efter att känna mer. Hihi!

    Får jag fråga hur det kommer sig att de kikat ut så tidigt? Vet de någon orsak? Är det därför du går på mätningar och så?

    Jag är ju lite nyfiken, speciellt som man är gravid själv... :-)

    SvaraRadera