fredag 26 november 2010

Inskrivning

Japp igår var det dax för inskrivningen.....var på en för mig ny bm-mottagning mitt i stan "Barnmorskemottagningen Hjärtat" & fick ett sånt trevligt bemötande, kändes så mysigt & hemtrevligt. Saken blev ju heller inte sämre av att jag fått en jättebra BM som jag än så länge bara känner mig så nöjd & trygg med.
Har fått en planering för vad som kommer ske & remiss är skickad till specen *whiiie*
Hon tyckte det var självklart med min bakgrund att jag ska upp dit & det känns så skönt att slippa kämpa för sin sak, ska få en konsultation däruppe ang hur vi ska planera denna grav & vad som ska göras mm.
Ska även pga min övervikt få en remiss till dietist, mest för att få tips o lite så, sen så ska jag få göra ngt jag aldrig förr behövt göra men som jag bävat för....ja jag tror ni förstått vad det är.... GLUKOSBELASTNING....*hjälp* Kommer ju med stor sannolikhet spy men jag hoppas inte för då får man trycka i sig mera av den läbbiga sörjan...
Har även fått lite nya tider då jag ska komma till BM & även fått tiden för RUL *spännande*, den 31/1 är det dax, inte såååå långt kvar ju...*hihi*

Känns iaf som ett bra val att byta till denna BM-mottagning *tack till Isabel & Susanna för tipset*

I övrigt mår jag inte jättebra, hosthelvetet håller i sig & jag har halsbränna eller något from hell. Äter Losec Mups & Omeprazol (samma sak) men de hjäper föga. Har ringt husläkaren nu igen & väntar på att dom ska ringa upp....kan inte ha det så här. Har dock efter lungröntgen där dom tog en bild som inte visade något fått både ventoline & ökad dos på pulmicorten. Ventolinen hjälper iaf mot det där tungandandet men så mkt bättre än så är det inte.

Nej nog klagat, nu dax att fixa en macka till Linus =)

Ha en bra dag i snövädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar