torsdag 11 november 2010

Panikångest & hosta

Börjar tröttna ordentligt på denna överjävliga hosta jag dragits med i snart 3 v. När sjutton ska den gå över?! Sätter sig mkt på andningen & triggar såklart igång min panikångest, är såå himla jobbigt.
Igår kväll/inatt hade jag en på-attack typ o det var inte skojigt. Hade så tungt med andningen & det kändes som att luften inte gick hela vägen ner. Hade tagit mollipect, pulmicort & provat att ta en dusch då varma ångor/fukt brukar kunna lindra men nej. Så fort jag lade huvudet på kudden så var det kört.
Slutade med ett samtal till 1177 & där fick jag prata med en helt fantastisk sjuksköterska som jag haft kontakt med förut en gång & hon var precis det stöd & hjälpte mig med alla mina frågor mm som jag behövde. TACK!
Hon tyckte iaf det var konstigt att jag inte fått ut något vidgande tillsammans med pulmicorten & när jag tänker efter så kan jag ju hålla med.
Sen tyckte hon oxå det lät konstigt det som akutläkaren för 2 v sen sa om att min hosta skulle bero på graviditeten....man kan väl inte få hosta av att vara gravid?! nästäppa javisst men hosta...

Nej nog om det, nu mår jag iaf bättre....

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar