måndag 24 januari 2011

Hosta, RUL, mm

Hej svejs!

Här rullar dagarna bara på & man hinner inte riktigt med. Är ju inte någon superbloggare men men ibland så har man sina ljusa stunder.
Ja vad händer här då, jo hostan har ju tagit fart igen & även haft lite feber, när fasiken ska det ta slut?! känns just nu som att man är dömd till evig sjukdom, nä tycker då verkligen att vi haft vår beskärda del denna vinter.
Har pga detta inte kunnat jobba som det var planerat men lika bra o lyssna på kroppen o vila. Idag är det iaf måndag & jag ska åter igen sättas i tjänst =)

Idag är det dessutom bara 1 v kvar tills vi ska göra vårt rutin-UL, ska bli sååå spännande men känns jättekonstigt att vi redan kommit så långt som v.17+3 (idag 24/1).

Har berättat på jobbet så nu vet dom att jag ska få bebis o det känns så skönt, inte kul att "smyga". Har nu fått en tjänst på drygt 51% så nu känns det tryggt inför framtiden oxå...hehe.
Var helt fantastiskt när lönen kom denna månad, trots sjukdom & att jag tillfälligt gått på timmar så vart det nästan 6500 kr efter skatt mot att jag tidigare fått ut runt 3500 när jag bara gått på FP. Ska bli intressant o se vad det blir när jag framöver får fast månlön+ob.ers =)

Snart är det ju även dax för vår lillkille att fylla år, närmare bestämt 2 år =) Känns som att tiden gått så ofantligt fort, vart tog min lille bebis vägen, dock är han ju fortfarande min lillplutt.
Har ju dock varit sååå smart & bokat in ett kvällspass just den dagen så får nog skjuta upp hans kalas till veckan efter..*suck* men men vad gör man, blir så stressigt att hinna med det innan jobbet.

Småkillarna är idag hos dagmamman nästan hela dagen, vart så då dom skolas in hos en annan dagmamma som nyss börjat för hon ska bli deras extradagmamma vid sjukdom eller när Ina (deras ordinarie) är ledig. Så mamman har haft en ledig dag kan man säga *hihi* inte mkt nytta har jag gjort utan mest slappat....men det behövde jag *som vanligt*

Nej nu ska jag fixa lite innan det är dax att börja göra sig klar för avfärd mot jobbet men ha en underbar em ni alla goa!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar