onsdag 12 januari 2011

Sjukdom mm

Ja nu har jul & nyår passerat o i detta huset blev det inte mkt till julfirande.
Jag har ju haft hosta i drygt 12 v & fredagen innan jul började jag känna mig hängig, sjukskrev mig på jobbet den helgen & sen på söndagen fick jag över 39 graders feber som sen höll i sig i ca 1 v. Denna söndag vaknade även barnen o var risiga, Linus hade sin krupphosta & Theo hade haft ganska hög feber på lördagkvällen. Under julveckan vart även Thomas sjuk o vi var tvungna att ringa ambulans, hade 40.8 i feber & var förvirrad. Diagnosen vart bihåleinflammation men varför han fick sån hög feber kunde dom inte svara på.
Denna veckan var nog den värsta i mitt liv, mådde sååå dåligt, fick knappt i mig mat eller dryck & dessutom två sjuka barn att ta hand om.
Söndag kväll efter julafton åkte jag till akuten & det konstaterades lunginflammation, fick Ery-Max (antibiotika) & fick åka hem tidigt på måndag morgon. Tisdag kväll fick jag en tid på gynakuten då jag mått så dåligt & var dålig i magen samt hade lite blödningar efter toabesök.
Allt vara bara bra med lille bebisen men sen skickade dom mig vidare till akuten.
Blev inlagd på infektion då jag förutom lunginflammationen hade dåliga värden, bla var det förhöjda levervärden mm. Fick då en annan antibiotika då den jag fått utskriven inte biter på den bakterien jag hade. Fick även en 4-5 påsar dropp & dagen före nyårsafton fick jag komma hem.
Mår nu bättre, antibiotikakuren är avslutad & dom kontrollerar mitt levervärde, hade tydligen lite gallstenar men inget oroväckande.

Kan bara säga att Julen 2010 & även stora delar av det året hade vi kunnat skippa...men nu hoppas vi på att 2011 blir ett superbra år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar